חברת פיתוח איתן – פתרונות בינוי ותשתיות בע"מ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך לבחור קבלן איכותי

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

איך לבחור קבלן איכותי

אחת הבחירות שישפיעו על חייך באופן ניכר תהיה בחירת קבלן בניה. בין אם מדובר על בניית בית פרטי ובין אם בניית בניינים, ישנם כמה נושאים עיקריים שחובה לבדוק לפני שמבצעים את הבחירה, כדי להבטיח את השקט הנפשי ואת העבודה הרציפה כמו גם העמידה בתקציבים.

הקבלן הוא הכוח המניע מאחורי בניית הבית – ולכן בשום שלב אין להתפשר על בחירת הקבלן המקצועי והאיכותי. לאחר שגובש החזון הכללי והאדריכל תכנן את הבית, יש לגבש את תוכנית הבנייה ולבקש היתר בנייה. מדובר על שלבים ארוכים ומתישים באופן יחסי, יחד עם בחינת התקציב ולקיחת משכנתא במקרה הצורך. עם זאת, בשלבים אלו כדאי כבר לגשש ולבחון את בחירת הקבלן בדי למנוע עיכובים מיותרים בהמשך הדרך.

בדיקה ברשתות החברתיות ובאינטרנט

דרך נהדרת לבחון את עבודתו הרציפה של הקבלן היא באמצעות חוות הדעת עליו. מומלץ לבחון ברשתות החברתיות ובאתר החברה פרויקטים שונים ופרסומים שמוכיחים פעילות רציפה של הקבלן. במקומות אלו ניתן גם למצוא המלצות או דיס-המלצות על הקבלן, בין אם בתגובות שצפות בחיפוש ובין אם בדף הפייסבוק. מדהים כמה מידע אפשר למצוא רק על ידי שיטוט באתרים ובדפי הפייסבוק.

לוודא שמדובר בקבלן רשום

אין זה משנה אם בונים וילות יוקרה במרכז או יחידת דיור בצפון הרחוק, בכל עבודת בנייה יש לוודא כי הקבלן אליו פונים הוא קבלן רשום. ישנה חשיבות גדולה לבחירת קבלן שרשום בפנקס הקבלנים ויש גם לוודא כי הקבלן בעל הכשרה מקצועית לעבודה שלשמה הוא נשכר.

בפנקס הקבלנים ניתן לקבל מידע מלא על הכשרתו המקצועית של הקבלן, אך גם מומלץ לוודא כי הקבלן מעסיק תחת ידו צוות שגם כן מוסמך לבצע את העבודות הנדרשות. דבר נוסף שיש לבחון הוא התמחות הקבלן – האם הוא מתמחה בהרחבה, בעבודות גמר, שלד וכדומה.

שיטת העבודה

קבלנים שונים מציעים שיטות עבודה שונות, זאת בהתאם לפרויקטים שעומדים מולם ולדרישות לקוחותיהם.

לדוגמה, ניתן לעבוד בשיטות שלד עד מפתח, במסגרתה הקבלן מעורב בכל הפרטים הקטנים, החל בבנייה עצמה, עבודות הגמר וקבלת האישורים הנדרשים לכניסה למגורים. או אז, תהיה מעורבות הקבלן גם בתכנון התקציב ובייעוץ תקציבי מול האדריכל, בביצוע סקר שוק על מוצרי הגמר (קרמיקה, כלים סניטריים, משקופים ודלתות, אלומיניום ועוד).

זמינות, צוות וניסיון

שלושה נושאים נוספים שמומלץ לבדוק בטרם בחירת הקבלן הנם זמינות הקבלן לתחילת העבודה על פי המועדים הרצויים, העסקת צוות מקצועי וניסיון בתחום הבנייה.

הנושאים הללו יחדיו מהווים פקטור עיקרי בבחירת הקבלן כיוון שהם מבטיחים יחד עם הקריטריונים האחרים את טיב העבודה, העמידה בזמנים וכמובן סיום בנייה כשכל הצדדים מרוצים ושומרים על מסגרת התקציב.

 

מאמרים נוספים

מאמרים

איך לבחור קבלן איכותי

איך לבחור קבלן איכותי אחת הבחירות שישפיעו על חייך באופן ניכר תהיה בחירת קבלן בניה. בין אם מדובר על בניית בית פרטי ובין אם בניית

קרא עוד »