חברת פיתוח איתן – פתרונות בינוי ותשתיות בע"מ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בנייה נכונה וחכמה משלד עד מפתח

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בנייה משלד עד מפתח

בניית בית פרטי משלד ועד מפתח היא משימה מאתגרת, אך כאשר מתכננים אותה היטב קל לבצעה. על מה צריך לתת דגש ממש בהתחלה, כיצד מתכננים נכון את תזרים הכספים מול הקבלן ומה בדיוק צריך לעשות כדי לדעת בדיוק מה עומדות להיות ההוצאות במהלך הבנייה? במאמר זה נכסה נושאים אלו וטיפים נוספים לבנייה.

עוד לפני בניית השלד

ישנם כמה שלבים ראשוניים לפני שמתחילים לבדוק את השלד, כאשר השלב הראשון הוא גיבוש החזון לבית. לכל אחד יש בראש חלומות, פנטזיות ושאיפות לגבי הבית שאותו יבנה ורצוי לכתוב אותם על דף רגע לפני שנפגשים עם האדריכל.

יש לשקול היטב היבטים שונים כמו הרחבת המשפחה בעתיד ולאחר מכן יש לבחור אדריכל שיתכנן את הבית. השלב הבא יהיה התכנון וגם הבחירה במהנדס ובקבלן שיוציאו לפועל את התכנון באופן המדויק והאיכותי ביותר. כדאי לבחור אדריכל מנוסה ובעל ניסיון מול הרשות המקומית. השלב האחרון לפני הבנייה עצמה יהיה הוצאת היתר בנייה ותכנון מדויק של לוחות הזמנים.

עלויות ותקציב

כדי להבטיח שהבנייה מתנהלת כשורה וכדי לא להוציא כספים מיותרים שקל מאוד להוציא בעת הליך הבנייה, רצוי להגדיר מראש תקציב. ניתן לקבל ייעוץ אדריכלי בנושא התקציב ורצוי לערוך סקר שוק מקיף על מוצרים שונים במהלך הבנייה כמו כלים סניטריים, קרמיקות ואלומיניום.

מבחינת הבנייה עצמה כדאי להכיר את המחירים הממוצעים לבנייה איכותית – 6,000-8,000 ₪ למטר לבנייה בסטנדרטים מצוינים, כאשר בנייה בסטנדרט הגבוה ביותר תהיה 10,000 ₪ למטר ואף יותר.

להכיר את שלבי הבנייה ולעמוד בזמנים

כאשר מתכננים בית יש להגדיר מראש את זמני הבנייה ולדאוג כי כל בעלי המקצוע עומדים בזמנים אלו, כמו כן, יש לתכנן את התקציב בהתאם להתקדמות גם מבחינת התשלומים לבעלי המקצוע השונים. השלב הראשון יהיה חפירות והכנת היסודות, לאחר מכן בניית השלד, לאחר מכן נבנות התשתיות, צובעים, מבצעים טיח, חיפוי ואינסטלציה, זאת כמובן תוך עבודות איטום.

בשלבים האחרונים נכנסים כלי הסניטציה, מוודאים כי הצנרת, החשמל והניקוז עומדים בתקנים ומבקשים מהרשות המקומית היתר לאכלוס הבית, או בשמו הפשוט יותר – טופס 4.

טופס זה משמעותי כיוון שמבחינת תקנות התכנון והבנייה הוא הצהרה של הרשות המקומית שהבנייה בבית הסתיימה וכי המבנה מתאים ובטוח למגורים. לאחר הגשת המסמכים הנדרשים לקבלת טופס 4 מגיע לבית פקח מטעם הוועדה המקומית לאשר את המבנה על פי היתר הבנייה.

לסיכום, בניית בית פרטי מצריכה לוגיסטיקה מורכבת, אך למידה של כל שלבי הבניה והיכרות עם המחירים הממוצעים בתחום יסייעו לצלוח את המשימה. מומלץ להעסיק אנשי מקצוע בעלי שם ויציבות בתחום הבנייה כדי להבטיח את הצלחת ההליך ומניעת מצבים שבמסגרתם מתרחשת אי עמידה בזמנים

מאמרים נוספים

מאמרים

איך לבחור קבלן איכותי

איך לבחור קבלן איכותי אחת הבחירות שישפיעו על חייך באופן ניכר תהיה בחירת קבלן בניה. בין אם מדובר על בניית בית פרטי ובין אם בניית

קרא עוד »